/* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; } #footer hr { display:none; } #footer p { margin:0; padding-top:15px; font:78%/1.6em "Trebuchet MS",Trebuchet,Verdana,Sans-serif; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } //-->

Tuesday, January 06, 2009

helluen

I fjor hadde jeg et nyttårsforsett.
Jeg skulle begynne å svømme en gang i uken. Det e viktig å ikke ta for hardt i.

Men jeg greide å gjøre det en ikke skulle tro at var mulig. Jeg svømte ikke en eneste gang. Ikke En Eneste Gang.går det an?

Så iår

fant jeg det for best å ikke lage et nyttårsforsett
kanskje sjansen var større for et fremskritt da...
så igår sovnet jeg inn til nattens malm og mørke ikke ringere eller senere enn 0200 og møtte (alt for tidlig) dagens lys kl. 06.40

Mine flotte foreldre skulle være på kontoret og jeg var så heldig å få låne bilen i kontortiden.
Jeg fikset skoleting - ja skikkelig flink, snakket med foreleser, kjøpte bok, traff unimennesker og sølte juice på meg selv mens jeg snakket. det anbefales ikke å holde i juice som har sugerør mens du snakker energisk om investering og finansiering.
så dro jeg hjem til min hybel og hva gjorde jeg så sa du? hentet den ferdigpakkete bagen og satte nesen mot byen, nærmere stavanger svømmehall. kl.1101 stod bilen parkert på det som må være byens dyreste parkering. baggen kastes over ryggen og jeg langer ut mot svømmehallen - jeg er SÅ KLAR.
men
stengt

svømmehallen stenger billettsalget en time før stengetid.så når stengetid er 12.så va løpet kjørt.det hjalp ikke særlig at de ikke åpnet igjen før 15.00.esj
liten bomtur. gamlingen fristet ikke med tanke på sur nedbør og isisisis vind.

så eg bilte heller til ikea, plantasjen, kvadrat og matbutikk
wooooop 3 store handleposer med mat - det var digg å fylle opp kjøleskapet!hurra
og telys ble det og tulipaner. intet mer intet mindre. veldig fint
så har jeg laget suppe i to variasjoner
1) paprika og gulerot med koriander
2) tomat og basilikum

FIkk flott fantastisk besøk til et herlig supperkalas av Hildegunn!! hurra!! en rett og slett fantastisk dama!!
goe mat =) og goe samtaler. meget lykkelig og glad
så nå skal den resterende suppe pakkes i esker og lastes i frysen.men må kanskje kose meg med litt frukt først og litt andre ting som er litt mer spennende...som feks god musikk:

Jenn Grant - white horses
Monkey cup dress - go nu nat

Jeg tar fatt i et nytt år med grønnsaker, frukt, tilnærminger til svømming, kjærleik, musikk og glede, og grace. halleluja

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hehe.. du e bare SKJØNN, Miriam!

11:15 PM  
Blogger sorgenfrigate said...

det va vel litt bedageligt? at du egentlig sko svømt å svetta men så slapp du altså? det gjør någe med psyken, men håpe ikkje motivasjonen dalte...! det gjorde seg sikkert med tulipaner i stedet. og fult kjøleskap. der sa du noe. kanskje det e det som e løysningen for meg! eg må fylle opp kjøleskapet imorgen! god natt fra meg!

11:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

hm bedageligt joda. men endelig va eg jo så innstilt på dette her. og imårå har eg verken bil eller tid. ikkje at en trenge bil for å svømma, men då hadde eg hatt tid mellom stikkå.istedet ska eg lesa om å forstå og bli forstått.uuu.lykke te me kjøleskap.det e ein fin teori og ekte glede. blåbærsyltetøy e ein hit, for då glede du deg med ein gang te neste gang du ska laga pannekaker.hurra.god natt skatt

11:37 PM  
Blogger Kjell Rune said...

Du topper sikkert VM i antall oppturer og nedturer på en dag, Miriam Irene. Du er hvertfall skjønn som ser det positive i det meste.

kR

9:00 AM  

Post a Comment

<< Home